Видове стъкла при рамкиране на картина
Как да изберете стъкло за Вашата картина, гоблен или друго произведение на изкуството?
Изборът на правилно лице за Вашата рамка може да е почти толкова важен колкото и изборът на самата рамка. Разнообразието от стъкла, предназначени за рамкиране, предлага палитра от възможности, която дава на нашите клиенти възможността да съчетаят естетика, защита и функционалност. В тази статия ще разгледаме различните видове стъкла, които "Фрейм Дизайн" предлага – от обикновено стъкло до високотехнологични варианти като музейните стъкла, които променят начина, по който възприемаме изображенията. Разглеждайки плюсовете и минусите на всяко стъкло, се надяваме да Ви помогнем да направите информиран избор, когато Ви се наложи да изберете най-подходящия вариант за Вашата картина.
Обикновено стъкло
Трудно е да сбъркате с класическото обикновено стъкло. То е дебелина 2мм и предоставя бистър образ и естествен завършек на всяка картина. Обикновеното стъкло има висока пропускливост на светлина и позволява видимостта на всеки дребен детайл и щрих от Вашата картина.
Обикновеното стъкло се препоръчва:
- При рамкиране на акварел и графика и други картини с бледи цветове или ситни щрихи и детайли.
- Ако искате да запазите блясъка на диамантени, мънистени гоблени или други изображения с лъскави детайли.
- Дълбоки рамки, тип кутия, където стъклото е отделено от изображението.
- Рамкиране на изображения с паспарту, което е с по-голяма дебелина от стандартната - 1.3мм-1.5мм и съответно отделя стъклото от изображението.
Избягвайте обикновеното стъкло при:
- Рамкиране на картини с преобладаващо черен фон или тъмни цветове, тъй като отблясъците на стъклото на черен фон го карат да придобие почти огледален ефект.
- Рамкирането на картини, които ще бъдат изложени на ярка светлина, например директно под лампа или срещу прозорец, тъй като стъклото не предоставя защита от слънчевите лъчи.
- Когато планирате да изложите картините в детски стаи или на публични места, където съществува повишен риск от счупване и нараняване.
Антирефлексно стъкло
Антирефлексното стъкло е на пазара от години и повечето ни клиенти го предпочитат пред останалите видове. Стъклото е с дебелина 2мм и се обработва по специфичен начин, а ситната структура на повърхността му намалява пропускливостта на светлината, като предоставя минимална защита от UV лъчи и значително намалява отраженията.
Антирефлексното стъкло се препоръчва при:
- Рамкиране на гоблени, картини с въглен и пастел, както и всички други картини, фотографии, сертификати, дипломи, грамоти, папируси, които нямат ситни щрихи или детайли.
- Ако искате да притъпите диамантени и мънистени гоблени или други изображения с блясък или лъскави детайли.
- Рамкиране на изображения, които планирате да поставите на силно осветено място.
- Рамкиране на изображения с плътен черен фон или преобладаващо тъмни елементи.
- Структурата на стъклото може да прикрие с леки дефекти в картината Ви или лошо качесто на принт.
Избягвайте антирефлексно стъкло:
- Рамкиране на графика и други картини с бледи цветове или ситни щрихи и детайли.
- Във всички ситуации, когато стъклото не се поставя плътно до изображението, например при дълбоки рамки тип кутия или ако сте избрали по-дебело от стандартното 1.3мм-1.5мм паспарту.
- Когато планирате да изложите картините в детски стаи или на публични места, където съществува повишен риск от счупване и нараняване.
Музейно стъкло - UV70 и UV92
Музейното стъкло е иновативно решение, което не само запазва творбата от вредното въздействие на UV лъчите, но и и предоставя бистър образ и намалени отражения. "Фрейм Дизайн" предлага два вида музейно стъкло - UV70 и UV92, които предоставят съответно 70 и 92% защита от вредната светлина.
Музейното стъкло се препоръчва:
- Ако рамкирате ценно или старо изображение, което искате да предпазите от повреда на цветовете в следствие на светлината.
- Ако рамкирате изображение със ситни детайли или щрихи, но не харесвате свойството на обикновеното стъкло да отразява светлината.
Избягвайте музейното стъкло:
- В детски стаи или на публични места, където съществува повишен риск от счупване.
- Ако имате ограничен бюджет. Музейното стъкло е значително по-скъпо от останалите опции.
Плексиглас
Плексилгасът се предлага в две дебелини - 1.5мм за малки размери и 3мм за големи. Материалът е чудесна алтернатива на обикновеното стъкло, като предлага всичките му свойства и предимства. Плексигласът е устойчив на счупвания и е значително по-лек от стъклото, което го прави перфектно решение за картини, постери и пъзели с големи размери, както и за всички рамкирани изображения предназначени за детски стаи или публични места, но които съществува повишен риск от счупване.
Важно е да имате предвид, че плексигласът е податлив на драскотини и има склонността да се наелектризира. Това го прави по-труден за почистване от обикновеното и антирефлексното стъкло.
Антирефлексна плака
Антирефлексната плака е материал с дебелина 0.8мм, който се използва като лице при малки размери и като гръб за изображения, които имат надпис или важна информация на гърба си. Антирефлексната плака не се препоръчва при размери над 30/40, тъй като материалът е тънък и съществува риск да се деформира и огъне в средата - да образува "корем".
Без стъкло
Има изображения, които не се нуждаят от стъкло. Най-яркият пример са всички картини върху платно, фазер или друга плоскост нарисувани с маслени, акрилни, темперни бои или смесена техника. Боите, особено в комбиналия с лак, са достатъчно издръжливи на атмосферни условия и дори позволяват почистване, в случай, че картината се замърси. Поставянето на стъкло на този вид картина променя нейния ефект не само визуално - стъклото би могло да увреди създадения от боите релеф. Важно е да имате предвид, че маслените бои изсъхват напълно около 6 месеца след тяхното нанасяне. Ако боите бъдат затворени под стъкло преди процесът на съхнене да е приключил, е възможна дори появата на плесен, като следствие от остатъчната влага на боята.
Изборът на стъкло за рамкиране зависи от Вашия бюджет, желания ефект и ниво на защита на творбата. Нашите опитни консултанти са винаги готови да Ви посъветват относно най-подходящото стъкло за Вашето изображение. Крайното решение винаги е Ваше.
Рамка за картина върху хартия
Как да изберем подходяща рамка за картина на хартия? Рамки за снимки, принтове, акварел, графика, фотографии и други.
прочети ощеРамка за гоблен
Как да изберем рамка за гоблен и какво трябва да знаем? Рамка за класически гоблени, диамантени гоблени или гоблени с мъниста.
прочети ощеРамкиране на тениски
Как да изберем рамка за тениска и какво трябва да знаем? Рамки за тениски, фланелки, потници и др.
прочети ощеРамка за картина на платно
Как да изберем рамка за картина на платно изпънато върху подрамка, каширано върху фазер или нарисувана на друга плоскост?
прочети ощеРамки за огледала
Огледалата в интериорния дизайн и как да изберем подходяща рамка за огледало. Рамка за огледало по поръчка - за антре, за баня и др.
прочети ощеРамкиране на грамофонна плоча или CD
Как да изберем рамка за грамофонна плоча или диск и какво трябва да знаем? Рамка за плоча, CD и др.
прочети още